Køreskole Kørekort Kørelærer Generhverv Førstehjælp Priser Tilmeld Prøver Find os

Betal din prøve på     www.betaling.koreprovebooking.dk

Teori prøve

Teoriprøve varer ca 1/2 time, men kom i god tid, for når prøven starter bliver døren lukket og er man kommet for sent, bliver man ikke lukket ind i prøvelokalet. Jeg plejer at råde eleverne til at komme 15 min før.

Når I kommer til lokalerne hvor teoriprøven skal foregå ,bliver I kaldt ind. I prøvelokalet skal man straks finde sig en god plads ( foran helst ) hvor der ligger et svarark og en blyant . Nederst på svararket er der nogle rubrikker hvor man bl.a skal skrive navn og CPR nummer og det anbefales at skrive det med det samme.

Prøven vil foregå som de evaluerende prøver på køreskolen. Der vil blive vist 25 billeder og til hvert billede vil der blive fortalt lidt om hvad der sker på billedet og derefter stillet 2-4 spørsmål om hvordan man vil forholde sig til situationen. Er man enig i det der bliver sagt, markerer man det ved at sætte kryds i "ja" ellers sætter man kryds i "nej"

Efter det sidste billede, bliver svararket samlet ind af prøvesagkyndige og når alle ark er indsamlet sætter man sig ud og venter til prøverne er blevet rettet.( ca 15 min ) Så bliver jeres navn råbt op, I går hen til prøvesagkyndige og får udleveret et stykke papir, hvor der er angivet hvor mange fejl I evt. har og i hvilke kategorier fejlene er i. For at bestå prøven må der højst være fejl i 5 billeder.

Praktisk prøve

Inden prøvens start køres en enkelt køretime for at få" føling med bilen" og samtidig at få rystet evt. nervøsitet væk. Vi kører lidt repetition af hvad eleven ønsker for at blive klar til selve prøven.

Når prøvesagskyndige kommer, hilser både elev og kørelærer på ham/hende og din ansøgning og lektionsplan afleveres til vedkommende. Når han/hun har set papirerne igennem, starter selve prøven

Først skal der kontrolleres nogle ting på bilen f.eks bremser, lygter, motor eller andet. Når denne kontrol er udført, køres der en rute efter sagskyndiges anvisninger. Inden prøven har vi kørt nogle prøveruter, så det ikke er uvant for dig..... Jeg har aldrig, her på Hugo`s Køreskole, oplevet at en prøvesagskyndige bevist har forsøgt at dumpe en elev og deres vurderinger har altid været fair over for elev og kørelærer.

Den praktiske prøve foregår i bilen. Hvis I ønsker det, deltager jeg gerne i prøven, dvs. kører med i bilen.

Billigt Kørekort hos Hugos Køreskole fra 14.495 kr.
(Lovpakke kørekort)

• 16 Kørelektioner på vej

• Manøvrebane

• Køreteknisk anlæg